۱۳۹۰ تیر ۱۹, یکشنبه

هیئت رئیسه مجلس: از لغو سئوال از احمدی نژاد بی‌خبریم

هیئت رئیسه مجلس: از لغو سئوال از احمدی نژاد بی‌خبریم

جرس: عضو هیئت رییسه مجلس هشتم با بیان آنکه اخبار مربوط به منتفی شدن طرح سئوال از احمدی نژاد را از برخی رسانه‌ها شنیدیم، گفت: هیئت رییسه مجلس در مورد پس گرفتن امضاهای نمایندگان بی‌اطلاع است.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده نیشابور در گفت و گو با خانه ملت، با بیان این که نامه‌ای از سوی نمایندگان منصرف به هیئت رییسه مجلس ارائه نشده ، افزوده است: در همان روزهای پایانی جلسات علنی مجلس تعدادی از نمایندگان عنوان کردند که ما امضاهای خود را پس گرفته‌ایم اما رسما به هیئت رییسه مجلس نامه‌ای نرسیده است.

عضو هیئت رییسه مجلس اضافه کرد: درحال حاضر نیز تعداد نمایندگانی که امضای خود را پس گرفته‌اند مشخص نیست و اطلاعی ندارم؛ اما از آنجایی که برای سوال از رییس جمهور حداقل ۷۵ امضا نیاز است، اگر از ۱۰۰ امضای موجود ۳۰ نماینده امضای خود را پس بگیرند سئوال از رییس جمهور قابل طرح نیست.

مهرداد لاهوتی، نماینده لاهیجان نیز در گفتگو با ایلنا گفته است: یكی از خبرگزاری‌های حامی دولت پیامكی مبنی بر اینكه سی نفر از نمایندگان امضایشان را پس گرفته‌اند فرستاد كه در همین راستا من پیگیری كردم و با تعدادی از نمایندگان صحبت كردم كه آنها این خبر را تكذیب كردند.

این نماینده اصولگرای مجلس افزوده است: مباحتی كه قرار است از رییس‌جمهور سئوال شود مهم‌تر از آن است كه نمایندگان مجلس به راحتی از خیر آن بگذرند.

وی گفته است: اگر این خبر واقعیت داشته باشد كه عده‌ای می‌خواهند امضای‌شان را پس بگیرند (كه من بعید می‌دانم) در وقع ضعف خود را نشان داده‌اند و در حد یك نماینده مقتدر مجلس ظاهر نشده‌اند.

برخی رسانه ها امروز از پس گرفتن امضای ۳۰ نماینده از طرح سوال از رییس جمهور و منتفی شدن این طرح خبر داده بودند.

براساس اصل هشتاد و هشتم (۸۸) قانون اساسی، درصورتی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان بخواهند درباره یکی از وظایف رئیس‌جمهور سئوال کنند، باید سئوال خود را به‌طور صریح و روشن و مختصر همگی امضاء و به رئیس مجلس تسلیم کنند. رئیس مجلس موضوع را در اسرع‌ وقت به کمیسیون تخصصی ارجاع می‌کند. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف یک هفته با حضور نماینده معرفی شده رئیس جمهور و نماینده ‌منتخب سئوال‌کنندگان تشکیل جلسه دهد. در این جلسه، نماینده رئیس جمهور پاسخ مقتضی را از طرف رئیس جمهور ارائه خواهد کرد تا به نمایندگان‌ سئوال کننده گزارش شود.


هیچ نظری موجود نیست: