۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

تـــو

همه
 می آیند و
 می روند
زادن و رستن و رفتن
و تو
در قله طلوع انسان
گام می زنی
صبور .
تاریخ
رنگ دارد
انسان
معنا
و هستی
تعریف
دوباره تو است !

۱۳۹۱ اسفند ۵, شنبه

امضای خود را دست کم نگیرید

 این انیمیشن که به سفارش سازمان عفو بین الملل و به کارگردانی فیلیپ گراماتی کوپلوس(Philippe Grammaticopoulos ) تهیه شذه ، نشان می دهد که امضا  در حمایت از زندانیان، در هر زمان و مکانی تاثیر مثبتی بر سرنوشت آنها خواهد داشت.

۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

دولت مردان به کجا می روند ؟






در جوامع سرمایه های سرگردان ( حجم نقدینگی . پولی که در دست مردم هست و زمینه سرمایه گذاری مناسب برای آن پول نیست ) حول 5 محور برای رشد خود حرکت می کنند :
1 - دلار - ارز خارجی . 2 - طلا . 3 - خانه .4 - ماشین . 5 - زمین . هرچه حجم نقدینگی بالا تر میرود به نسبت ، سرمایه های سر گردان در یکی از این عرصه ها متمرکز می شود و با بحرانی شدن حجم نقدینگی در جامعه تلاطم نوسانات قیمت شدت می گیرد . روش های متعدد و راهکار های بسیار برای ایجاد اعتماد عمومی در جذب سرمایه های سرگردان توسط دولت ها وجود دارد و تنها دولت هائی که در جوامع خود دارای اعتبار نیستند قادر به اجرای چنین طرح هائی نیستند . اصل اول در اعتماد سازی دولت مردان ثبات سیاسی و ایجاد امنیت اجتماعی است . با این احوال تصور می کنید دولت ایران چند درصد می تواند در این راه گام های عملی بر دارد ؟ اعتماد سازی ! بستر اعتماد سازی چیست؟

۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

فـصـلـی بـنـام مــا






موج جدید بازداشت روزنامه‌نگاران

«حمله نیروهای امنیتی به روزنامه‌های بهار، شرق و اعتماد»



بـهـار را بـگـیـر 
زمـسـتـان را بـبـنـد
تـابـسـتـان را تـیـربــاران کـن
پـائـیـز را تـبـعـید
هـنـوز فـصـلـی مـانـده
فـصـلـی بـنـام مــا
فـصـل شــورش پــا برهــنــه هــآ .




۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

دنیا







دنیا
غسالخانه ای
برای یک درصد
که می برند و می درند
هر آنچه
بنام ما
رقم می خورد

خوش به حال ما











زنان سرزمین مادری
خوک های مهربان
تند و تند
به کار زایش اند
کودک ،
کودکان وامدار
بدهکار ، پر خطا ،
پلیس های مهربان
به حکم دادگاه
مقابل هر رحم
صف کشیده
در انتظار بازداشت کودکان وامدار ،
دادگستری
چه بلوائی
ازدحام کودکان وامدار
کار این رئیس مهربان تر از پدر
چه سخت
هر روز
قانون و قانون و قانون
برای مجرمان
می سازد و می تراشد به هیبت
قانون .
بگویمت از این
رئیس مهربان
برای جور کردن
شیر خشک
هر روز
اعتبار می گیرد
قرض می کند
و زندان می سازد
یکی ، ده تا ، صد تا صدتا
کشور عزیزمان
اندوه سنگین
کمبود زندان
عم کشنده رهبران نازنین
خواب از چشم مهربانشان
ربوده
بچه های نا بالغ
لجوج
در آرزوی
زود بزرگ شدن
در وام اجداد محترم
به دولت محترم
کم می خورند
گاها ٌ
نمی خورند ، میمیرند
و دولت محترم ، می کند ضرر
دائم
از دست بچه ها. .
وای از این مقام رهبری
که آیه خداست ، بر زمین
به فکر هرچه عقل ناقص بشر نمی رسد
فکر می کنند
این دائما قکور
حکم داد
در ادای احترام
به مرده های مرده های مرده هایشان
خرج کنند و خیر دهند
و دولت فخیمه را
به راه خیر مرده های مرده های مرده های مرزهای هم جوار
هزار هزار
مرقد مطهر و ضریح ساخته از طلای ناب
زیبا و چشم گیر
: گفت
که نسل سوم همین
کودکان کودکان کودکان
پس دهند
با بهره اش به نرخ روز .
آه
هنوز
پا برهنه های شهر را دار می کشند و دولت عزیز
و رهبری ندای حق می دهند .
.
چه خوب خرج ها کم شده
کسی دیگر
انتخاب نمی شود
هر رئیس دولتی
کودکش رئیس می شود ،
هر معاونی
کودکش معاونی ،
هر مرده شور
مرده شور دیگری ،
راستی ، چه سعادتی
خرجهای بی خودی حذف می شود
کار و عبادت ، شگر خدای رحمان را
غذایشان
نان و شایدم کمی پیاز،
طفلکی رئیس دولت و مقام رهبری
چه سخت در عذاب
انتخاب هر وعده غذا
لباس برای هر مراسمی
کفشهای رنگ هر لباس و هر مراسمی
در معیت زنان
این خوک های مهربان برای گرمی بساط رهبری
هی در تلاش
خوش به حال ما که زنده ایم
قرض مان کم است
و دولت فخیمه در تلاش
برای دولت مجللی
آبرو و هستی نظام
وامهای دیگری ، قرض کند
برای ملتی
که نسل کودکان کودکان کودکانش باز پس دهند
و بهره اش
به نرخ روز
باز هم
خوش به حال ما
که زنده ایم هنوز .

۱۳۹۱ دی ۲۱, پنجشنبه

در نظام بــرده داری مــدرن وطــــن مــــن کجاست؟





در نظام بــرده داری مــدرن
وطــــن مــــن کجاست؟



در قرن 21 ، در ساختارهای سیاسی مذهبی و ایدئولوژیک ، جامعه انسانی به بخش خواص و خواص زادگان ، شهروندان و بردگان تقسیم می شوند . چرا که با تعریف یک باور مذهبی - ایدئولوژیک ، در هرم حکومتی ، راس آن را رهبران فرقه ، مذهب ، ایدئولوژی تشکیل می دهد و خواص زادگان به سبب وابستگی فرقه ای و ارتباط با راس هرم به ثروت و مکنت رسیده اندکه شامل تجار و سرمایه گذاران و رده های بالای نظامیان است و در رده پائین تر که بدنه هرم را می سازد به 4 گروه تقسیم می شوند :

1- کسانی که مذهب حکومت را  باور دارند . نا گقته نماند که مذهب غالبا مورثی است و از پدر به فرزند به ارث می رسد.
2- کسانی که مذهب حکومت را به ارث برده اند اما باور بدان ندارند .
3 - گروهی که اساسا از مذهب و فرقه ای دیگری بدنیا آمده اند و ایدئولوژی دیگری دارند .
4 - کسانی که باور الهی ندارند .
موصوع صحبت در باب گروه های است که در رده 2 -3-4  قرار دارند .یعنی کسانی که خارج از مذهب و باور و ایدئولوژی حکومتی زاده شدند و یا جدا شده از آن باور هستند ، سهم این گروه اجتماعی در این حکومت ها کجاست ؟ و چه جایگاهی دارند .
انسانهائی که تنها ناخواسته زاده شدن؟
انسانهائی که هرگز در هرم حکومتی رشد نخواهند کرد ؟
انسانهائی که هر آن اراده شود جان و مال و ناموس شان در اختیار حاکم است ؟
انسانهائی که که برده زاده شدند ؟
برده های که می توانستند انسان باشند  اگر جائی دیگر زاده می شدند و یا والدین آنها آئین و مذهب حاکم را داشتند .
برده کیست ؟
می توان گفت کسی که تنها برای بدست آوردن حــق حیات جان  می کند ؟
می توان گفت کسی که تمام وظایف شهروند خوب را بجا می آورد بدون هیچگونه امتیاز شهروندی
- می توان گفت  کسی که تمام تحولات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی بدون خواست و حضور و یا تصمیم او صورت می گیرد و تنها وظیفه پرداخت هزینه ها را دارد ؟
راستی برده کیست ؟
ما در کدام گروه اجتماعی قرار داریم ؟
سهم ما از زندگی چیست ؟
و سوال اساسی این است که :
وطــن برده ها کجاست ؟
اگر روزی جنگ شود برای کدام وطن باید جنگید؟
وطن یعنی چه در قرن 21 و حکومت های فرقه ای؟