۱۳۹۸ دی ۷, شنبه

مقامات زیر پتویی موجودات احمق خلق می کند







edited 
مقامات زیر پتویی موجودات احمق خلق می کند

همه میدانند :

هفتاد و سه سال قبل از میلاد مسیح بواسطه ظلم و ستم طبقه حاکم قیام خونبارتوسط فرودست ترین اقشار جامعه ، برده های آن زمان به رهبری برده ای بنام اسپارتاکوس رخ دادِ.

هفتاد و سه سال بعد کسی به نام مسیح ظهور کرد که میگفتند فرزند نا مشروع است بر اساس تعاریف زمان خود از مقوله زناشویی و ازدواج ، گروهی باور به باکره بودن مادرش که دختری جوان بنام مریم که از فرو دست ترین اقشار جامعه بود داشتند . در میان فرو دست ترین اقشار جامعه مسیح هواداران و یاران خود جستجو کرد و انان را به مهربانی صلح و دوستی دعوت کرد و امروز روز جامعه انسانی شاهد حضور و وجود خیل عظیمی از پیروان او هست هر چند مسیح را در زمان خود به صلیت کشیدند !

هزار چهارصد سال و اندی قبل یک پسر بچه یتیم در برابر نظام جبار برده داران حاکم متمول قیام کرد و برده ها که از فرو دست ترین اقشار جامعه بودند به دور او حلقه زدند نام آن پسر بچه یتیم محمد بود و امروز حاصل نمود مادی و معنوی آن قیام را در جامعه انسانی به وضوح شاهد هستیم .

هزاران نمونه از این دست تحولات در تاریخ جامعه انسانی مکتوب است که نمود مادی و معنوی هر یک را می توان به وضوح بعد از انقلاب انفجار اطلاعات و ارتباطات قرن بیستم دید .

بار سختی و تحولات جامعه انسانی همیشه تاریخ به دوش فرو دست ترین اقشار جامعه انسانی بوده و هست این قاعده کلی تکامل تاریخ است و بعد هر تحولی خوشه چیان بر سر سفره غنایم نشستند و فرودستان به حاشیه رانده شدن .

این حقیقت تلخ تاریخی است که انسان معاصر در قرن بیست و یکم بدان واقف شده و در تلاش برای قانونمند کردن مناسبات بر اساس حق برخورداری از امکان زندگی شرافتمندانه و مقتدر انسانی برای احاد جامعه بوجود آید .

انسان متفکر معاصر برای حیات هر واحد انسانی حق ویژه قایل است ، چرا که هر انسان تنها یک بار حق حیات دارد و باید از نعم مادی و معنوی موجود در هستی بهره مند شود . برای نیل به این جایگاه در هر حوزه تصمیم گیری ، انتخاب شیوه و منش اجتماعی فرهنگی سیاسی دخیل و تعین کنندهء مسیر نقشه راه تکامل است .

فرو دستان را دست کم نگیرید !

خانم ها

اقایان

فرصتی دست دادکه با هم قضاوت کنیم

مرکز ثقل حیات کجا و چه هست

اگر آدمی را

از هستی

حذف کنیم ؟

قضاوت با شماست

کمی تامل کنیم لطفا !

محمود اسفندیاری

هیچ نظری موجود نیست: